Here we go Steelers!!!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Mark Hanssen - WaarBenJij.nu Here we go Steelers!!!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Mark Hanssen - WaarBenJij.nu

Here we go Steelers!!!!

Door: Mark Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Mark

01 Februari 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Het is weer hoog tijd voor een kort berichtje uit de US… Zoals de meeste mensen wel weten ben ik tijdens de kerstvakantie op en neer gevlogen naar Nederland. Het was weer lekker om even back home te zijn, de tijd vloog eigenlijk veel te snel voorbij. Voordat ik het wist was het alweer tijd om terug naar Pittsburgh te vliegen (Overigens heb ik op de terugvlucht Aaron Winter ook nog gespot, die zat te chillen in hetzelfde vliegtuig als ik, uiteraard business class ;) ) Maar ook in Pittsburgh vliegt de tijd voorbij, ik ben nu immers alweer bijna een maand terug hier.

Het 2e weekend dat ik hier weer terug was ben ik met een aantal Duitsers 2 dagen naar (alweer) Philadelphia gegaan. Op zich erg tof om er met een groep naartoe te gaan, maarja het blijven Duitsers he, dus zelfs hier in de States blijven ze Duits praten ;) We hebben eigenlijk veel dezelfde dingen als tijdens mijn eerste tripje dus nog eens over gedaan, maar nu ook een tour gedaan door Independence Hall en Eastern State Penitentiary (de meest beroemde gevangenis in het oosten, zeg maar het Alcatraz van de East Coast). Het grappige is dat de beruchte Al Capone hier ook gevangen heeft gezeten, nouja gevangen… Hij had blijkbaar een goeije deal met de bewakers daar, want hij had de meest luxe cel vlakbij de hoofduitgang die ook nog eens nooit op slot was en hij at gezellig met de bewakers mee. Ten tijde van zijn gevangenschap kregen ook de sportsteams van Philadelphia ineens nieuwe tenues van een anonieme sponsor en de plaatselijke highschool bands kregen nieuwe instrumenten geschonken, rara waar die vandaan zouden komen… Tis dus toch nog helemaal niet zo’n verkeerde kerel, die Capone.
Verder zijn we in Philly natuurlijk op stap geweest en hebben we nog ergens de play-off wedstrijd van de Steelers kunnen kijken, die ze uiteraard gewonnen hebben! Vorig weekend was de wedstrijd om de AFC conference titel (een van de 2 football competities hier), die we ergens in een sportsbar hebben gekeken. Supertof, want die wedstrijd werd, ondanks een waardeloze 2e helft, ook gewonnen, wat dus betekent dat we aanstaande zondag in de Superbowl staan!!!! En alsof deze stad nog niet sportgek genoeg was, is nu de football mania helemaal niet meer te stoppen. Het gaat hier voornamelijk nog maar om 1 ding, en dat is de wedstrijd van zondag tegen de ‘Cheeseheads’, de Green Bay Packers. Zelfs sommige zusters in het ziekenhuis lopen ondertussen in Steelers shirts rond. Enorm gaaf om dat hier mee te maken. Er staat al een huisfeest op de planning voor zondag, dus dat wordt waarschijnlijk weer erg gezellig, maar dan moet der uiteraard wel gewonnen worden!

Afgelopen weekend stond verder in het teken van goodbye parties. Vrijdag en zaterdag feestjes gehad van internationals die helaas alweer moeten vertrekken hier... De weekenden staan sowieso in het teken van partyen. Ik ken gelukkig een paar Amerikanen die altijd wel weten waar de goeije feesten zijn, in tegenstelling tot veel bars waar je alleen maar hiphop hoort.
Ik heb ondertussen overigens ook een nieuwe huisgenoot erbij gekregen, Julius, wederom een Duitser (Op de een of andere manier lijken bijna alle Europese internationals hier uit Duitsland te komen).
Ook heb ik de eerste mede-Nederlander gespot zaterdag op het feest, die wist me te vertellen dat er regelmatig feesten werden gehouden met andere Nederlander die hier gesetteld zijn, misschien zelfs al met carnaval, dus dat is zeker de moeite waard om uit te checken dan.
Voor de filmliefhebbers nog een tip trouwens: True Grit. Volgens mij is hij in Nederland nog niet te zien, maar ik heb hem hier een paar weken geleden gezien en hij is echt supergoed! Alleen jammer dat de hoofdpersoon met een nogal Texaans-achtig mompelaccent praat, dus ondertitels zouden wel handig zijn geweest ;)

Verder gaat het op stage ook nog allemaal goed, dat is toch eigenlijk hetgeen waarvoor ik hier naartoe ben gekomen. Onlangs een presentatie gehouden voor de onderzoeksgroep van wat voorlopige data van onze studie. Naast deze studie ben ik ook met een eigen projectje bezig en nog wat andere labtechnieken aan het leren, das natuurlijk altijd handig. Dus hier heb ik mijn handen nu doordeweeks wel aan vol.

Verder is het morgen, 2 februari, Groundhog Day. Dat is voornamelijk hier in West-Pennsylvania nogal een happening. Ik hoop dat de groundhog goed weer voorspeld voor de komende weken, want ik heb het bijna gehad met de winterse kou! Komende zaterdag staat er een diner bij mijn baas op het programma, en op zondag uiteraard de Superbowl! Ik reken uiteraard op winst en een 7e Superbowl-titel voor de Steelers, een all-time record..

HERE WE GO STEELERS!!!!!

• 02 Februari 2011 - 07:33

Kristel:

Oohhh dus dr zit missjien un carnavalsfeestje veur dich in! Te gek!
    Waal ruig desse doa de Superbowl kins mitmake, liekt mich idd unne hele happening. Veul plezeer en we heure waal wie ut woor!

Groetjes oet Heitse!!

• 02 Februari 2011 - 10:36

klinkt sjoen allemoal wasse doar mitmaks!
    Ig kin mig idd niks veurstellen van de Superbowl gekte doar in de States. Wel tof um zon finale enne kier mit te maken.
    Verder auk sjoen desse mssn toch nog urges vasteloavend kins vieren :) (heese dien zebrapak dan auk bee :P ?)

• 02 Februari 2011 - 10:38

• 02 Februari 2011 - 10:38

• 02 Februari 2011 - 10:44

Chakka:

Sorry, computer bleef hangen ;)

• 02 Februari 2011 - 13:00

BomBom:

Hey Hanssen,

relax van de Superbowl, zoeget mak se neet duk mit in dien leave!
    Mit carnaval drinken we der wel eine op dig, mit de wetenschap des doe doar aug in un sjoen outfit ronkrens :)

PS: fiest heb ig extra oetgestild natuurlijk, zoedes doe der in de zomer aug bij bis!

PPS: de prins van Kepel mot unne uul zien! De vasteloavend is dit joar dus wederom vur Dörp!

• 05 Februari 2011 - 09:29

RIET & THEI :

Hoi die Mark.Wij vinden het prachtig wat jij allemaal mee maakt,Pascal neemt de Shirt mee op wintersport volgende week.Hij is er apen trots op (ik vind hem ook zeer mooi).Hier staan de kranten ook vol van de SUPERBOWL.Is de keeper een Bokser of een ?????.Wij hebben de beelden hier gezien op YOU TUBE ,Wat een geweldige LINKSE HOEK.(zeldzaam)
    Mark geniet nog van de tijd in de STATES.

• 05 Februari 2011 - 16:16

Mark S:

Daag Hanssen,

Veul plezeer doa mit de Superbowl. Erg vet um beej te zeen.

Gr. Mark

• 28 Februari 2011 - 11:18

Riet & Thei.:

Hallo Mark .Is nog steeds alles in orde in de U. S. A .Wordt er ook Carnaval gevierd ? Dat is volgens ons geen probleem ,met zoveel Duitsers om je heen.of kennen ze daar geen meter Bier,zoals in Helden-Dorp.of jij moet de eerste Heldense Prins MARK d`n ierste worden in Amerika,met je mede studenten .ALAAF ALAAF ALAAF.